[O2] Problem z tylnym zawieszeniem Octavia II FL, sprężyny

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • termit886
    Rider
    • 2012
    • 261
    • Octavia II (1Z3)
    • BSE 1.6 MPI 102 KM

    Ha,Ha,Ha stara śpiewka SAP. Ja mam LPG i też ważyłem samochód... Paranoja!

    Komentarz

    • Maicroft
      Moderator
      S_OCP MemberModeratorr
      • 2004
      • 25757
      • Audi

      Ale nie ma roznicy miedzy roznymi wersjami, bo tyl jest zawsze taki sam. Ba ja nawet nie mam tlumika z tylu, tylko sama rure, to jeszcze lzejszy powinien byc
      Spritmonitor.de

      Komentarz

      • pepedealer
        Drive
        • 2009
        • 63
        • Subaru

        Witam
        Wczoraj zostały dołożone w samochodzie spręzyny wspomagające. Auto do pełna zatankowane poszło do góry o 3 cm. Teraz wyraźnie widać że jest wyżej. Pozdrawiam

        Komentarz

        • fajny52
          Ambiente
          • 2008
          • 202

          pepedealer jaki masz prześwit?

          Komentarz

          • pepedealer
            Drive
            • 2009
            • 63
            • Subaru

            Obecnie około 39 cm, dokładnie nie wiem bo mierzyłem około 21 00 i dosyć ciemno było. Jak zmierzę dokładnie to napiszę, ale obstawiam że bedzie raczej w dolnej granicy normy.

            Komentarz

            • blackrs
              RS
              • 2008
              • 4826
              • Superb II combi (3T5)
              • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

              ojciec był an ważeniu aso powiedzialo że sap kazal zważyć żeby wiedziec jakie spręzyny zastosować. no czekamy dalej
              BYŁA o1 rs
              BYŁA o2 1.6
              JEST S2 kombi Platinum 2.0 tdi 170 KM DSG

              Komentarz

              • M.Koszu84
                Drive
                • 2012
                • 50

                Na pierwszym darmowym przeglądzie zgłosiłem problem ze springam. Koles przyjmujący auto do serwisu połaził wokół niego usmiechnął sie i powiedział " tu jeszcze nie ma tragedii inne siedzą niżej" mam pojeździć i na następnym przeglądzie na 15 tys raczą zrobić pomiar :twisted: . Idiota na pierwszy rzut oka widzi że lupa wisi ale dla nich to normalne. Mało tego głąby posiali homologację od instalacji gazowej i do dowodu rejestracyjnego nie mogę wbic w urzędzie LPG k.....a jakaś masakra

                Komentarz

                • Tatra
                  Ambiente
                  • 2011
                  • 248
                  • BSE 1.6 MPI 102 KM

                  No i wróciłem z przeglądu.
                  Pomiary prześwitu dały wynik 370 (full PB+ full LPG). Pan serwisant stwierdził, że on nie widzi aby auto "strasznie siedziało, a po drugie już raz miałem wymieniane" - więc mniemam, że powinienem już im du** więcej nie zawracać.
                  Jak to usłyszałem to myślałem, że mi para uszami pójdzie.
                  Tłumacze gościowi (spokojnie), że mnie to nie interesuje, że "Pan nie widzi i to że już raz wymieniali". Auto jest na gwarancji, jest skopany prześwit i proszę o naprawę.
                  Teraz ASO ma (mam nadzieję, że już to zrobili) pisać kwity do SAP z zapytaniem.
                  Swoją drogą o co tu się qr** mać jeszcze pytać :?:

                  Beczkę soli powinny dawać gratis przy zakupie auta w salonie.

                  " Co Pan zrobisz?...Nic Pan nie zrobisz !"
                  Pzdr. - 1.6 MPI

                  Komentarz

                  • oluap
                    Drive
                    • 2012
                    • 59

                    Witam
                    Wrzucę swoje trzy grosze.
                    Auto odebrane w październiku jako nowe. Kompletnie nie przyszło mi do głowy, aby cokolwiek w zawieszeniu sprawdzać, odbieram i jazda. Po kilku dniach i 1000 przebiegu doszedłem do wniosku, że zawieszenie to raczej nie powinno tak pracować.
                    Tył stał normalnie, natomiast był tak twardy, że nie tłumił niczego, dosłownie podskakiwał na nierównościach. Amory naciągnięte do granic...
                    Wymienione sprężyny na takie od "miękkiej lupy" i jest niebo lepiej, a prześwit trzyma.
                    Mój wniosek jest taki, że aby pozbyć się problemu zwisu, Skoda zaczęła montować takie sprężyny co nie usiądą. Za fajnie na tym się nie jeździ, kilku innych kierowców testowało samochód, każdy z pawiem walczył.
                    I tak źle i tak niedobrze, ja zaufanie do tej marki ograniczam, a już widzę, że zgłaszanie problemu spotyka się z wypychaniem Klienta za drzwi.
                    Np. w ASO Honda nie do pomyślenia - usterka - drżący na dziurach reflektor ksenonowy - diagnosta nie wyjechał poza plac ASO i wymiana od ręki. w Skodzie nie sądzę aby bez opinii rzeczoznawcy się obyło...
                    Życzę powodzenia w walkach, a pewnie i moje zawieszenie siądzie, to w razie czego mam dwie nowe sprężyny NIE DO UŻYCIA!!!

                    Komentarz

                    • Kenu
                      Ambiente
                      • 2012
                      • 222
                      • Octavia II (1Z3)
                      • BSE 1.6 MPI 102 KM

                      Ciąg dalszy mojej historii.

                      Zadzwonili z ASO. Mam jechać na wymianę sprężyn na twardsze.

                      Komentarz

                      • Wojtenio
                        L&K
                        • 2012
                        • 1093
                        • Octavia III (5E3)
                        • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                        oluap, Tak z ciekawości , jakie mają oznaczenie te sprężyny ?

                        Komentarz

                        • Maicroft
                          Moderator
                          S_OCP MemberModeratorr
                          • 2004
                          • 25757
                          • Audi

                          Jak teraz jest za twardo to moze jest juz nowy producent sprezyn i teraz te twardsze sa juz za twarde :lol:
                          Spritmonitor.de

                          Komentarz

                          • oluap
                            Drive
                            • 2012
                            • 59

                            Uśmiejecie się Panowie

                            Te z fabryki to: jedna żólta i jedna biała, prostokąty nie kropki

                            Te zamienione to: jedna żółta i jedna biała, prostokąty nie kropki

                            Te z zamiany dały komfort jazdy, pierwotne.....
                            Gdzie tu logika, powtarzalność, seryjność.

                            Lipa i nic więcej

                            Komentarz

                            • endryu
                              RS
                              • 2006
                              • 3773
                              • Octavia II combi (1Z5)
                              • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                              Zamieszczone przez pepedealer
                              zostały dołożone w samochodzie spręzyny wspomagające. Auto do pełna zatankowane poszło do góry o 3 cm. Teraz wyraźnie widać że jest wyżej.
                              Czy możesz sprawdzić i napisać jakie oznaczenie mają oryginalne sprężyny :?: Bo te wspomagające są założone jako dodatkowe do seryjnych :?:
                              O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
                              O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
                              =================================================

                              Komentarz

                              • kris75
                                Ambiente
                                • 2010
                                • 217

                                sprawa tych sprezyn dotyczy takze niestety takze mojego auta. Dzisiaj po raz 1 zmierzylem i faktycznie tyl jest ponizej normy o 15mm (375mm) zmierzylem tak jak podajecie z pelnym bakiem, kolem zapasowym i narzedziami. Podjade w przyszlym tygodniu do aso zglosze to, bo gwaracja konczy mi sie za pół roku. jestem zdaia ze auto powinno trzymac norme konstrukcyjna a wlasciciel ma obowiazek dbac a sprawnosc techniczna auta bo wozi nim siebie i rodzine, jesli skoda odmowi zajecia sie ta sprawa to poprosze o stosowny dokument w ktorym opisza ze wedlug nich auto ktore nie zpelnia fabrycNej normy jest sprawne.

                                Komentarz

                                • termit886
                                  Rider
                                  • 2012
                                  • 261
                                  • Octavia II (1Z3)
                                  • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                  Zamieszczone przez kris75
                                  jesli skoda odmowi zajecia sie ta sprawa to poprosze o stosowny dokument w ktorym opisza ze wedlug nich auto ktore nie zpelnia fabrycNej normy jest sprawne.
                                  Nie ma nawet takiej możliwości żeby Ci odmówiła, a jeśli to zrobią to sam napisz do SAP z podaniem które ASO Ci odmówiło przyjęcia usterki. Oni mają zasrany obowiązek przyjąć zgłoszenie i usterkę usunąć jak auto jest na gwarancji. Nie daj się zbyć bo oni na to liczą.

                                  Komentarz

                                  • Wojtenio
                                    L&K
                                    • 2012
                                    • 1093
                                    • Octavia III (5E3)
                                    • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                    endryu, Ori sprężyny to cztery brązowe i jedna biała , potem dorzucają niebieskie MAD o symbolu HV 199515 , jak to wygląda cofnij się parę stron do tyłu chyba na 80 wrzucał Wasil..

                                    Komentarz

                                    • bob the builder
                                      Drive
                                      • 2011
                                      • 98
                                      • Octavia II combi (1Z5)
                                      • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                      Witam,
                                      stanąłem przed dylematem czy zastosować z oferty Lesjoforsa sprężyny zwykłe 42 857 19 ( średnica drutu 11,75 mm i długość bez obciążenia 357 mm), czy HD 42 857 20 ( średnica drutu 12,50 mm i długość bez obciążenia 323 mm).
                                      Preferuje HD, ale mam wątpliwości związane z ich mniejszą długością (są o ponad 3 cm krótsze od zwykłych), tzn. czy po ich zamontowaniu tył "na pusto" nie będzie niższy przy zwykłych.
                                      Jeśli przyjmiemy, że tył bez ładunku, przy jednych i drugich powinien być na jednym poziomie, oznaczałoby większe ugięcie zwykłych sprężyn w stosunku do HD o ponad 3 cm. Czy tak to wygląda istotnie ?

                                      Komentarz

                                      • zsolpyw
                                        Elegance
                                        • 2012
                                        • 897

                                        Sprezyny HD jak zauwazyles sa krotsze i twardsze.
                                        Efekt taki ze wysokosc bedzie taka sama jak na seryjnych, ale bedzie mniej auto siadalo po obciazeniu oraz wieksza sztywnosc budy. (przerabialem juz to)

                                        Zauwaz ze springi od combi sa dluzsze - zastosuj seryjne od combi, bedzie OK, lub HD combi jak chcesz nie miec bujania autem i wozic ziemniaki na tylach.
                                        Sprzedam nowe sprezyny Lesjofors O1 tył

                                        Jeżdżę w blasku
                                        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...339092#1339092

                                        Komentarz

                                        • bob the builder
                                          Drive
                                          • 2011
                                          • 98
                                          • Octavia II combi (1Z5)
                                          • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                          zsolpyw,
                                          Podziękował
                                          Ziemniaki się nie zdarzały, ale 5-osobowy wyjazd narciarski (bagażnik na full + 460 l boxa na full) powodował zdzieranie tylnich chlapaczy o asfalt .

                                          Komentarz

                                          • adamsky
                                            Rider
                                            • 2024
                                            • 371
                                            • Octavia II combi (1Z5)
                                            • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                            Zamieszczone przez kowal 2002
                                            Wasil, zmierz jaką masz odległość w mm od środka dekielka felgi do dolnej krawędzi błotnika ( auto zatankowane do pełna PB+LPG ). U mnie też dupa strasznie siedziała i ostatnio wymienili sprężyny na gwarancji bez żadnego stękania. Miałem podobnie jak ty ( choć nie mam LPG ) trochę bagażu + żona z dzieckiem z tyłu i dupa waliła o progi zwalniające.
                                            Mam pytanie kolego ile powinna wynosić wspomniana odległość? dopiero co odebrałem tour 2 combi LPG i chciałbym sprawdzić czy u mnie wszystko ok.

                                            Komentarz

                                            • termit886
                                              Rider
                                              • 2012
                                              • 261
                                              • Octavia II (1Z3)
                                              • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                              Zamieszczone przez adamsky
                                              Zamieszczone przez kowal 2002
                                              Wasil, zmierz jaką masz odległość w mm od środka dekielka felgi do dolnej krawędzi błotnika ( auto zatankowane do pełna PB+LPG ). U mnie też dupa strasznie siedziała i ostatnio wymienili sprężyny na gwarancji bez żadnego stękania. Miałem podobnie jak ty ( choć nie mam LPG ) trochę bagażu + żona z dzieckiem z tyłu i dupa waliła o progi zwalniające.
                                              Mam pytanie kolego ile powinna wynosić wspomniana odległość? dopiero co odebrałem tour 2 combi LPG i chciałbym sprawdzić czy u mnie wszystko ok.
                                              Kolego powinna wynosić minimum 384mm z zatankowanymi pełnymi zbiornikami paliwa.Masz zmierzyć od środka koła do rantu błotnika. Jeśli będziesz miał mniej to zgłaszaj do ASO.

                                              Komentarz

                                              • adamsky
                                                Rider
                                                • 2024
                                                • 371
                                                • Octavia II combi (1Z5)
                                                • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                                Zamieszczone przez termit886
                                                Zamieszczone przez adamsky
                                                Zamieszczone przez kowal 2002
                                                Wasil, zmierz jaką masz odległość w mm od środka dekielka felgi do dolnej krawędzi błotnika ( auto zatankowane do pełna PB+LPG ). U mnie też dupa strasznie siedziała i ostatnio wymienili sprężyny na gwarancji bez żadnego stękania. Miałem podobnie jak ty ( choć nie mam LPG ) trochę bagażu + żona z dzieckiem z tyłu i dupa waliła o progi zwalniające.
                                                Mam pytanie kolego ile powinna wynosić wspomniana odległość? dopiero co odebrałem tour 2 combi LPG i chciałbym sprawdzić czy u mnie wszystko ok.
                                                Kolego powinna wynosić minimum 384mm z zatankowanymi pełnymi zbiornikami paliwa.Masz zmierzyć od środka koła do rantu błotnika. Jeśli będziesz miał mniej to zgłaszaj do ASO.
                                                Dziękuję kolego za pomoc.

                                                Komentarz

                                                • termit886
                                                  Rider
                                                  • 2012
                                                  • 261
                                                  • Octavia II (1Z3)
                                                  • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                                  Zamieszczone przez adamsky
                                                  Dziękuję kolego za pomoc.
                                                  Wciśnij pomógł

                                                  Komentarz

                                                  • leonn
                                                    RS
                                                    • 2011
                                                    • 2726
                                                    • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                                    Zamieszczone przez termit886
                                                    Zamieszczone przez adamsky
                                                    Dziękuję kolego za pomoc.
                                                    Wciśnij pomógł
                                                    Jakim sposobem? Dziękuję nie wystarczy? Kłania się regulamin kto może Ci dodać zdrapkę :bajer

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...